What make DetectMyID UNIQUE
forensic check of documents
Check Holograms, dimensions and positions, signature, photo, camouflage, acquisition via screen or photocopy, colors …) using videos and not photos. All remotely with no costly devices but only with the cellphone. Neural Network not Biometric (banned by EU law on AI dated Sept. 2024) to execute face verification and Liveness (Certainty of proof of life). Check of all user information, card expiration and inside and between the documents (Secure inter-ID Check) .
Dynamic Artificial Intelligence
To recognize the document type and position when facing the camera (90 degrees, slanted etc.) – (Easy to Use). Uses the CPU of the Cellphones to run AI in offline mode without installing any APP . Works with Invitation or Open Mode. It takes short videos to evaluate the ID documents and not static photos. AI, OCR and Neural Network are De-Centralized and executed in offline mode in the cellphone memory.
quick
Allow up to 700,000 Daily Onboarding (calculated). It uses the cellphone memory and CPU to execute all the identification operation without any online exchange or traffic. The server configuration is minimal for both CPU and memory but requires space to store the pictures and information captured from docs. Any Device – It works on any cellphone with a browser – No APP.
Completely Autonomous
Innovative technology for online services (WASM). PrivacyCompliance (GDPR, KYC, HIPAA, CCPA). It doesn’t reuire costly interactions with internal personnel for checks (RAO), but if configured can be includede in the process. (Human in the Loop). It ends the identification process with a digital Signature by the User and/or RAO of all the information captured (including images).
Green Footprint
(No need of big servers on Cloud to perform Ai) – even in case of scalability – therefore less consume – Less CO2. Centralized Maintenance For both SW, DB and digital Signature. Very High Scalability due to the architectural design. Incredible Flexibility due to the Modularity of the components and the proposal that include Multi Company/Service management in-House or SaaS.
Trusted OnBoarding
Product Presentation including market, differentiation, product architecture, modules and process.
Digital Onboarding
Il processo di Onboarding, fa parte del più ampio concetto di Digital Transaction Management (DTM), è piuttosto diffuso nel settore delle risorse umane, è ampiamente utilizzato in qualsiasi altro campo in cui un’organizzazione ha bisogno di riconoscere per poi inserire una persona all’interno della sua struttura, sia come dipendente che come cliente.
Brochure
Abbiamo sintetizzato tutte le peculiarità della soluzione in una brochure, evidenziandone in particolare i vantaggi e le modalità di utilizzo
Infografica
Le fasi fondamentali del processo
- Invito al riconoscimento
- Avvio del riconoscimento
- Verifica identità e documenti
- Convalida dei dati
- Verifica del processo
- Sottoscrizione e accettazione
Tecnologie utilizzate
Digital Onboarding, un’esperienza semplice ed intuitiva per gli utenti
che si identificano da remoto in autonomia, grazie a tecnologie come intelligenza artificiale e biomoetria
Intelligenza Artificiale
Riduci i tempi utilizzando AI, l’utente inquadra con lo smartphone il proprio documento e registra un video selfie (self id). In tempo reale, la soluzione accerta l’identità verificando i dati ed eseguendo un confronto biometrico.
SPID/CIE
Usando la propria identità digitale certificata SPID/CIE, l’utente si identifica dal proprio dispositivo senza dover caricare alcun documento d’identità.
Campi di utilizzo
Servizio cloud di Digital Onboarding che permette di verificare l’identità degli utenti da remoto,
per l’attivazione o l’utilizzo di vari servizi
Verifica dell’età per l’accesso ai siti
di gambling e gaming, per tutela dei minori
Identificazione degli utenti in osservanza alle norme AML/KyC
Soddisfazione Utenti
Riduci i costi e ottieni vantaggi in sicurezza
Riduci i costi e ottieni vantaggi in sicurezza
La nostra soluzione di Onboarding per la digitalizzazione dei processi permette alle aziende di ottenere numerosi vantaggi che soddisfano i seguenti requisiti:
Offrire una perfetta Custumer Experience che metta al centro del processo l’utente
Garantire la sicurezza nell’utilizzo dell’applicazione e della gestione dei dati acquisiti